BASEL – Coop lanceert een nieuw huismerk voor producten uit reststromen: Nice to Save Food. Hiermee is de formule de eerste Zwitserse detailhandelaar met een innovatief huismerk op het gebied van duurzaamheid.
Nice to Save Food maakt gebruik van restproducten uit de productie van andere voedingsmiddelen. Door deze restproducten te gebruiken, gaat Coop voedselverspilling tegen. Het assortiment van het nieuwe innovatieve duurzaamheidshuismerk zal voortdurend worden uitgebreid. Binnenkort komt hier Milky & Dark Fusion chocolade bij, gemaakt van restproducten uit de chocoladeproductie. Als voorproefje lieten de Coop-restaurants in de eerste week van maart een veganistische bolognese proeven, gemaakt van biergranen. Hiermee hoopt de Zwitserse detailhandel te laten zien hoe lekker producten gemaakt van reststromen kunnen zijn.
Nice to Save Food is ontwikkeld in samenwerking met Betty Bossi. Dit is een bekende Zwitserse culinaire merknaam, vooral vanwege haar kookboeken, recepten en producten. Naast culinaire expertise brengt Betty Bossi specialistische kennis op het gebied van productinnovatie, technologie en duurzaamheid. Op deze manier worden leuke en duurzame producten ontwikkeld uit reststromen van de voedselindustrie. Met creatieve receptideeën benadrukt Betty Bossi ook de unieke smaak en het potentieel van deze waardevolle grondstoffen.
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.