ROTTERDAM – Lipton’s verlaagt haar impact op het milieu. De Europese theezakjes van het meest verkochte theemerk ter wereld worden vanaf nu op plantaardige basis gemaakt en zijn hierdoor volledig composteerbaar. Vanaf het vierde kwartaal dit jaar wordt ook het plastic folie rondom verpakkingen verwijderd.
Met de vervanging van alle plastic onderdelen door plantaardig materiaal, een combinatie van papier en biologisch afbreekbaar plastic (PLA) en de verwijdering van plastic rondom kartonnen verpakkingen bespaard Lipton jaarlijks meer dan één miljoen kilo plastic afval in Europa.
Plantaardig
Het bedrijf onder Unilever maakt gebruik van plantaardige materialen zodat deze gecomposteerd kunnen worden. Om ervoor te zorgen dat de thee vers blijft, ook zonder plastic folie, wordt de nieuwe doos voorzien van een dunne bio-kunststof coating. Marie-Helène Dubois, senior global brand manager bij Unilever, zegt: “Wij weten dat 90 procent van de mensen graag duurzamer wil leven, terwijl 40 procent van de mensen niet weet hoe zij persoonlijk een positieve bijdrage kunnen leveren aan het milieu. Als het meest verkochte theemerk ter wereld willen wij onze verantwoordelijkheid nemen en meer duurzame keuzes maken.”
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops