HUIZEN - Supermarktketen Lidl start de feestdagen met een crossmediale Sinterklaas-campagne. Onder leiding van een team hulp sinterklazen – waaronder “Sintfluencer” Dylan Haegens – zet Lidl in op een creatief campagneconcept om het grote speelgoedaanbod te promoten.
Lidl Nederland positioneert zich tijdens Sinterklaas als dé bestemming voor betaalbaar speelgoed van topmerken, zoals Lego, Paw Patrol, Barbie en Marvel. Het speelgoed ligt sinds 23 oktober in de winkels, met steeds nieuwe producten die tot aan het Sinterklaasfeest in de schappen verschijnen.
Pakjesavondwaardig speelgoed
Laura Klaver, head of marketing bij Lidl Nederland: “Veel mensen denken bij speelgoed niet direct aan Lidl. Al helemaal niet aan pakjesavondwaardig speelgoed van grote merken. Daarom pakken we nu groots uit met een campagne die benadrukt dat ook dit soort speelgoed bij Lidl tegen de scherpste prijs te vinden is. In de winkel én online.” In de tv-commercial en online video’s helpen hulpsinterklazen, waaronder Dylan Haegens als “Sintfluencer,” Sinterklaas speelgoed in te slaan bij Lidl. Op social media verschijnen vanaf 12 november meerdere korte video’s en op zijn eigen YouTube-kanaal lanceert hij 17 november in samenwerking met Lidl een video, waarin hij de ‘Top 10 sinterklaasirritaties’ bespreekt. Ook is hij met zijn top 10 speelgoedfavorieten te vinden in het Lidl Speelgoedboek. Er is speciaal cadeaupapier als bindend element voor alle communicatiematerialen.
Verbindt generaties
Aldwin van Pareren, oprichter van OnSocial (onderdeel van reclamebureau Alfred dat de campagne ontwierp) licht de keuze voor Haegens toe: “De kinderen die met dit speelgoed spelen, vind je vooral op TikTok en YouTube. En hun ouders op Instagram. Dylan Haegens heeft letterlijk miljoenen volgers. Hij is veelzijdig en bereikt met zijn content miljoenen kinderen en ouders; waaronder veel Gen Z’ers die vroeger zelf ook naar Dylan keken. Hij verbindt dus letterlijk generaties.”
Bron: Levensmiddelenkrant