Afbeelding LV De Jong.jpg

Lambertz & Visser neemt branchegenoot over

BRUMMEN – Groothandel Lambertz & Visser heeft branchegenoot De Jong Groothandel in Lekkernijen uit Soest overgenomen. De overname is een uitbreiding van het assortiment en voegt voornamelijk koek toe aan het al ruime aanbod van Lambertz & Visser.

Redactie |

Het bericht over de overname was een goede reden om te bellen met een van de eigenaren, Mel Lambertz. Het bedrijf levert alles van chocolade, zoetwaren en nu ook koek aan veel bedrijven in het out of home-kanaal zoals musea, leisure en travel retail. Daarnaast schaart het bakkerijen, delicatessenwinkels en supermarktfranchisers onder haar klanten. Zo komt bijvoorbeeld het schepsnoep bij Etos uit Brummen. Naast de bekende distributies importeert Lambertz & Visser luxeproducten en bekende merken uit de hele EU.

“We hebben een landelijke dekking”, zegt Lambertz. “We komen op elke locatie in Nederland. Nu nog eens per twee weken maar de ambitie is om dat op te schroeven naar eenmaal per week. En we beleveren alles vanuit ons centrale magazijn in Brummen. De overname van De Jong is een mooie uitbreiding van het assortiment, zeker als het gaat om koek.”

Vrienden
Samen met zijn tweelingbroer Fedde en jeugdvriend Tim van der Spek nam hij jaren geleden het koffie- en theewinkeltje van zijn moeder over. Als kinderen hielpen ze daar al. Ze wilden een stap maken, weg van de winkels. In 2016 sloot Anita van Otterloo zich bij hen aan. Zij was vertegenwoordiger bij het in 2015 failliet gegane Ringers’ Import en kwam in die hoedanigheid in de winkel van Ma Lambertz. “Zij is onze wandelende encyclopedie, zij heeft zoveel kennis van de markt. In de volgende vier jaar zijn we met z’n vieren rustig gaan bouwen aan de groothandel”, vertelt Lambertz.

Overname
In augustus van 2020 nam het viertal Visser Zoetwaren over. Dit bedrijf levert snoep en chocolade aan onder andere Jamin en De Bijenkorf. Het bedrijf was toen in handen van een accountant en was volgens Lambertz “mean and lean” en liep zoals het moet. Lambertz: “In 2023 zijn we enorm gegroeid. We zijn zeer goed door de corona-crisis gekomen en hebben daarna een flinke spurt gemaakt. In augustus vorig jaar hebben we chocoladefabriek Caro overgenomen van de curator. Het bedrijf was failliet gegaan. We zijn de productie weer opgestart en hebben de productiefaciliteiten nu ondergebracht bij een collega. We bepalen nog steeds zelf het assortiment.  “De schaalgrootte helpt ons om onze klanten nog beter van dienst te zijn”, sluit Lambertz af. “Zo kunnen we ze nog betere service en kwaliteit leveren.”

Bron: Out.of.Home Shops /  Levensmiddelenkrant