hero cassis.jpg

Fabrikanten

Hero Cassis in nieuwe verpakking

LINNICH – Hero brengt de zwarte bessensap in een nieuwe verpakking op de markt in samenwerking met verpakkingsproducent Sig. Het frisdrankmerk kiest voor aseptisch karton op basis van Sig Forest polymeren. De frisdrank ligt vanaf deze maand in Nederland in de winkel.

Redactie |

De lancering sluit aan op de duurzaamheidsstrategie van Hero. De nieuwe, kartonnen verpakking is volledig recyclebaar en levert  51% minder CO2-uitstoot ten opzichte van de huidige. Karton dat wordt gebruikt voor de Sig Terra Forest-polymeren wordt verkregen uit 100% FSC gecertificeerde bossen. De hernieuwbare polymeren die voor de sluiting en laminering zijn gebruikt zijn gecertificeerd volgens het certificeringsschema ISCC Plus. Ook het aluminium is afkomstig van gecertificeerd afkomstige bronnen.

Klimaatpositief
Sonia Voicu, marketing manager Benelux & France bij Sig: "Met zo'n sterk erfgoed in de frisdrankmarkt in de Benelux is het spannend om te zien dat het iconische merk Hero Cassis een belangrijke stap voorwaarts zet door te kiezen voor onze duurzame verpakkingen. We zullen met onze partners blijven samenwerken om de markt te vernieuwen en ons aan te passen aan de steeds veranderende behoeften van zowel de industrie als de consument."

Bron: Levensmiddelenkrant