WAALWIJK – Hoe tevreden zijn gasten over out-of-homeformules? GfK heeft het voor het achtste jaar onderzocht en concludeert dat Spar dit jaar de nummer 1 is binnen het on the move-segment.
Bijna 70 out-of-homeformules werden onderzocht, ingedeeld in vier segmenten: fastservice, coffee & lunch, on the move en at work. Spar wordt, met de concepten city, express en university, binnen het segment on the move het hoogste gewaardeerd, laat de formule weten in een persbericht. Het onderzoek geeft inzicht in de waardering op de 7 G’s: gemak, genieten, goedkoop, gastvrij, gezond, goed geweten en goed verhaal. Spar wint vooral door de focus op genieten en gezond. Daarnaast is er een stijgende lijn te zien op de gebieden gemak en gastvrijheid.
Verrassing
“Wat een verrassing om op onze Inspiratiedag (7 november) met al onze ondernemers tot Beste On the Move formule uitgeroepen te worden en deze in het bijzijn van iedereen in ontvangst te mogen nemen!”, laat commercieel directeur van Spar Nederland Geeske Burema weten. Ze vervolgt: “Het onderstreept onze strategie naar King of Convenience waarbij we foodretail en foodservice versmelten. Altijd dichtbij, voor ieder moment, met een verrassend lekker en gezond assortiment, voor onze gasten en door onze betrokken en gastvrije ondernemers!”
Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops