Aldi campagne.jpg

Formules

Campagne kwaliteit eigenmerkproducten Aldi

CULEMBORG – Aldi staat bekend om de huismerken; het assortiment bestaat hier voor ongeveer 90% uit. Met regelmaat krijgen zij het predicaat ‘beste koop’ of ‘best getest’. De supermarktketen zet daarom de eigen merken centraal in een nieuwe campagne die deze week start.

Redactie |

Op radio en tv, in print en online media start Aldi de campagne waarin de vertrouwde, bekende huismerken worden belicht. Maar ook brengt de supermarktformule enkele Aldi-merken die een nieuwe naam of nieuwe uitstraling hebben gekregen onder de aandacht. Aldi wil hiermee het assortiment overzichtelijker maken en het boodschappen doen vergemakkelijken voor de consument. Koffiemerk Barissimo is hier een voorbeeld van. De koffie wordt duurzaam geproduceerd en gebrand in de eigen branderij van Aldi.

Kwaliteitscontrole
Aldi bewaakt en controleert de kwaliteit van de huismerkproducten streng. Erna van der Wal, director corporate responsibility & quality assurance: “Al voordat ze worden ingekocht, worden producten getest en dat blijven we ook doen als ze in de winkel liggen. Daarbij kijken we naar zaken als ingrediënten, smaak, geur, gezondheid en duurzaamheid. We doen duizenden testen per jaar en nemen alleen genoegen met hoge kwaliteit voor een lage prijs. Dat waarderen onze klanten.”

Uit de 'best getest' predicaten waarmee de producten regelmatig worden onderscheiden, zoals het bijvoorbeeld het wijnaanbod, blijkt de hoge kwaliteit volgens Aldi. De test van de Grote Harold Hamersma in april leverde 75 Aldi-wijnen een goede beoordeling op. Ook zijn zes producten uit verschillende categorieën bekroond met een Salute To Excellence Award door de Private Label Manufacturers Association. Consumenten kunnen de best geteste producten vinden op de website van ALDI en herkennen aan het kaartje in het winkelschap.

Bron: Levensmiddelenkrant