Formules

Fabrikanten

GfK en NielsenIQ gaan fuseren

NEURENBERG/CHICAGO – Met het samengaan van deze twee data-reuzen ontstaat een bedrijf dat leider wordt op het gebied van gegevensanalyse. Door de meetplatformen en gegevens van beide bedrijven samen te voegen hoopt meerderheidsaandeelhouder Advent een echte wereldleider op te bouwen in gegevens over consumenten en retailers.

Gerard van Oosbree |

Interim-ceo van GfK, Lars Nordmark, beaamt dat. "De combinatie met NielsenIQ stelt ons in staat om onze klanten steeds beter geïnformeerde beslissingen te laten nemen binnen hun organisaties op een echt wereldwijde schaal en onze innovatie-inspanningen te versnellen", aldus Nordmark. Ook NielsenIQ ceo Jim Peck ziet ook de voordelen: “Samen met GfK hebben we de mogelijkheid om de toekomst van de wereldwijde handel en consumptie te meten – een toekomst die belooft snel, wendbaar en verbonden te zijn.”

Bron: Levensmiddelenkrant

hands-gf6f151980_1920.jpg