ROTTERDAM – Joost Houben, head of sales voor Nederland bij fabrikant Unilever, heeft per 1 januari 2025 zijn commerciële verantwoordelijkheid uitgebreid. Per deze datum is hij tevens commercial lead Foods Benelux bij het bedrijf.
De aanpassing in de functies past binnen de veranderde inrichting van Unilever. In 2022 is het bedrijf opgesplitst in vijf onderdelen in een bepaald segment waaronder Foods en Ice Cream. In zijn nieuwe functie is Houben verantwoordelijk voor zowel de verkoop-, marketing- en categoryteams. Zijn ambitie is met de teams de groei weer terug te brengen als straks een aantal merken verdwijnen bij Unilever.
Onder de Foods divisie vallen merken als Lipton Ice Tea, Knorr, Calvé, Hellmann’s, maar ook lokale merken als Unox en Conimex. De laatste twee worden binnenkort overgedragen aan de nieuwe eigenaren. Als straks ook de verzelfstandiging van de ijsdivisie is afgerond betekent dat volgens Houben dat er een kwart minder medewerkers overblijven bij Unilever. Medewerkers die alleen voor een bepaald merk werken, gaan mee met het werk naar Zwanenberg Food Group voor Unox en Paulig voor Conimex.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops