AMSTERDAM – IJsbaart, de fabrikant van plantaardig ijs, heeft een nieuwe naam, Goodoo. De naamswijziging luidt een nieuwe fase in voor het bedrijf. Vorig jaar werd de rebranding al ingezet en met de nieuwe naam is die nu voltooid.
"Onze nieuwe naam weerspiegelt de optimistische en avontuurlijke instelling waarmee we grenzen blijven verleggen," zegt Roderick Verplanken, mede-eigenaar van Goodoo. "Met Goodoo willen we niet alleen een breder publiek aanspreken, maar ook onze toewijding aan een betere wereld onderstrepen. Elk ijsje is een stap naar een koelere aarde."
Actie en optimisme
De rebranding en de nieuwe naam en logo zijn tot stand te komen met brandingsbureau Prosper & Bloom. Het logo zelf is ontworpen door illustrator Vincent Sapthu. “Het vertrekpunt voor deze nieuwe naam is actie en optimisme: go do. Door daar o’s aan toe te voegen, kreeg het idee extra lading: good – iets goeds doen – en good stuff, verwijzend naar de kwaliteit en smaak van onze producten. Deze visuele upgrade straalt de optimistische ‘yes’-mentaliteit uit die het merk kenmerkt en sluit naadloos aan bij de missie van Goodoo”, schrijft het bedrijf.
Bron: Levensmiddelenkrant