Emté test aanbiedingen op maat in de winkel

VEGHEL - Met een aanbiedingenzuil in de 3.0-winkel in Berlicum is Emté begonnen met persoonlijke aanbiedingen in de winkel. Klanten kunnen bij de zuil hun Fijnproeverspas of –app scannen en krijgen dan op de persoon toegesneden acties.

Joost Agterhoek |

Emté laat weten dat het een pilot betreft die gestart is in de winkel in Berlicum. De persoonlijke aanbiedingen maken onderdeel uit van de doorontwikkeling van Emté 3.0, dat inmiddels in vijf winkels doorgevoerd is.

Kanaal
De supermarktformule van de Sligro Food Group is in week 24 begonnen met de pilot, maar klanten die hun Fijnproeverspas gebruiken krijgen al eens per twee weken persoonlijke aanbiedingen per email. Nu is er een extra kanaal op de winkelvloer toegevoegd, laat Emté weten over de zuil. Na de app of pas te scannen kunnen klanten de persoonlijke aanbiedingen printen en de winkel ingaan. Er is geen coupon of iets dergelijks nodig om de juiste aanbiedingsprijs te berekenen, aldus Emté, dat gebeurt door het scannen van de Fijnproeverspas.

Onderscheidend
Emté geeft aan dat de aanbiedingenzuil ‘de zichtbaarheid van de persoonlijke aanbiedingen op de winkelvloer verhoogt en een extra service is aan de klant’. “Daarnaast levert het een groot onderscheidend vermogen omdat de aanbiedingen écht persoonlijk zijn. Zij worden gegeneerd door gebruik te maken van big data-algoritmes, gebaseerd op individueel koopgedrag van klanten met een EMTÉ Fijnproeverspas”, aldus de supermarktorganisatie. Sligro werkt al langer aan persoonlijke aanbiedingen en zei begin dit jaar bijzonder tevreden te zijn met een afgeronde test. De huidige pilot gaat enkele maanden duren.

Bron: Levensmiddelenkrant

aanbiedingenzuil_2-a900x525.jpg