hoofdfoto (8).jpg De horecaondernemers geven unaniem aan dat zij het succes met name te danken hebben aan hun personeel

De zomer van Lipton Ice Tea

ROTTERDAM – Bij Lipton Ice Tea staat samen zijn, buiten onder de zon, met een heerlijk verfrissende Lipton Ice Tea centraal. Daarom hebben wij deze zomer ons best gedaan om veel momenten te creëren waarbij we dit voor mensen mogelijk maken. Hiervoor hebben wij drie grote activaties deze zomer uitgevoerd: het tweede jaar van Het Lipton Terras, onze aanwezigheid op festivals met onze Lipton Club en de lancering van de online Lipton Club Scan & Win-actie.

Lipton Terras 2023
Waar kun je beter van een verfrissende Lipton Ice Tea genieten onder de zon, dan op jouw favoriete terras? Deze zomer is Lipton voor het tweede jaar op zoek gegaan naar ‘Hét Lipton Terras van 2023’. Terrasgangers konden ook dit jaar de hele zomer op hun favoriete terras stemmen door de QR-code op het flesje of op point-of-sale materiaal, zoals onderzetters en tafelkaarten, te scannen.
Tijdens de campagne hebben we vier keer een maandwinnaar verrast met een mooie cheque t.w.v. 10.000,-. Dit was het terras dat in die maand de meeste unieke stemmen vergaard had. Bij deze winnaars hebben we onze ‘terrastesters’ influencers Anna en Emma het terras op gestuurd. Zij hebben daar het personeel op de proef gesteld door bijvoorbeeld die vervelende klant te spelen die constant van tafeltje verplaatst, of de influencer die constant foto’s en video’s van zich wil laten maken. Na de sketch gedaan te hebben kwam er een feestelijke band en farfare het restaurant binnen, en werd de cheque overhandigd aan de euforische ondernemers en hun team.

In de zoektocht naar ‘Hét Lipton Terras van 2023’ gaven we een totale prijzenpot t.v.w. 150.000,- weg. Zo hebben de landelijke nummers 1, 2 en 3 respectievelijk 50.000,-, 30.000,- en 15.000,- investeringsbudget mogen ontvangen, en was er een prijs weggelegd van 10.000,- voor de twee winnaars die de meeste stemmen hadden vergaard via de Green Zero-variant. Ook voor de stemmers werden prijzen verloot; 50 keer een horecavoucher t.w.v. 100,-.
De horecaondernemers gaven unaniem aan dat zij het succes met name te danken hebben aan hun personeel. Het investeringsbudget zal bij veel winnaars dan ook (deels) besteed worden aan een personeelsuitje. Terwijl de winnaars nog kunnen nagenieten van de mooie prijzen, kijken de terrasgangers én wij bij Lipton Ice Tea alweer uit naar de volgende zomer, en zijn we reuze benieuwd wie Hét Lipton Terras van 2024 zal worden!

"Al meer dan 10 jaar is Lipton Ice Tea onlosmakelijk verbonden met festivals in Nederland"
Lipton_ConcertatSea_zonderlogo_YvettedeWit__Y5A0676 (2).jpg

Samen met Lipton Ice Tea dansen tot de zon ondergaat
Al meer dan 10 jaar is Lipton Ice Tea onlosmakelijk verbonden met festivals in Nederland. De plek waar onze jonge doelgroep met elkaar het leven vieren onder de zon. Oftewel; ‘Bring out the sunshine’, een opvatting die wij bij Lipton Ice Tea al geruime tijd omarmen. Onder het genot van een heerlijk frisse Lipton Ice Tea of Lipton Cocktail genieten van de zomer met vrienden!
Maar waar de consumenten misschien nog wel het meest van houden is de sfeer in onze bijzondere Lipton Club. In deze unieke Club met drie verdiepingen is van alles te beleven, van het uitzicht en de lounges op de derde verdieping tot de spelletjes en de muziek op de tweede verdieping. Op de begane grond wordt pas echt gefeest, samen dansen tot de zon ondergaat. Een unieke en knusse ervaring vol muziekliefhebbers, met kansen voor nieuw DJ-talent. Mooi dat wij hier als merk onderdeel van mogen uitmaken.
Samen met onze festivalpartners en onze Lipton-ambassadeurs hebben wij, op vele vlakken, dit festivalseizoen unieke samenwerkingen opgezet. Hiermee blijven wij als merk culturele aansluiting vinden met onze doelgroep. Lipton Ice Tea was met haar activaties dit seizoen onder andere te vinden op Concert at Sea, Amsterdam Open Air, Sziget, Strafwerk, Freshtival, Soenda & Elrow.
Wij kijken er stiekem naar uit om volgend jaar onze consumenten te blijven verrassen met mooie activaties, daar waar samen herinneringen worden gemaakt. Lekker Feesten, Lekker Lipton!

De Lipton club Scan & Win-actie
Naast dat wij deze zomer met de fysieke Lipton Club op festivals aanwezig waren, wilden wij ook zoveel mogelijk consumenten de kans geven om hiervan te genieten. Daarom hebben wij op 12 april van dit jaar onze grootste winactie tot nu toe gelanceerd: de Lipton Club Scan & Win-actie. Bij deze all-year-round-winactie kan een consument, na aankoop van een Lipton Ice Tea en het scannen van de QR-code op de verpakking, kans maken op 2 kaartjes voor een van de festivals waarmee Lipton een samenwerking heeft. Naast kaartjes voor festivals, waren er ook tickets voor genoeg andere luike uitjes te winnen – van de Efteling tot aan de dierentuin – voor ieder wat wils.
We hebben deze zomer al tientallen deelnemers blij mogen maken met tickets en daarmee onvergetelijke ervaringen gecreëerd. Maar we zijn nog niet klaar! De actie loopt tot 31 december en er zijn nog veel meer kaartjes te winnen voor de vetste indoor festivals en winter-uitjes.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: