C1000 optimaliseert folderproces

AMERSFOORT – C1000 heeft een nieuw marketingbureau in handen genomen. De supermarktketen maakt voortaan gebruik van de marketing resource management (MRM) systemen van het Duitse BrandMaker. Hierdoor kan C1000 het proces rondom de creatie en productie van de wekelijkse folder optimaliseren.

Redactie |

Dit is vandaag bekend gemaakt. BrandMaker, volgens eigen zeggen de grootste aanbieder van Marketing Resource Management (MRM) systemen in Europa, is behalve de folder ook belast met de uitvoering van de wekelijkse reclamepakketten voor de 380 winkels. Zo zal met een van de aangeschafte modules C1000 de planning, de grafische vormgeving en de begeleiding en druk van de reclamefolders gaan uitvoeren. C1000 koos voor BrandMaker na een uitvoerige selectieprocedure. Voor Han Sijl, hoofd Actie Communicatie en Media- en Contractmanagement bij C1000, zijn de voordelen van BrandMaker duidelijk. “We kunnen met BrandMaker aanzienlijk tijdsbesparend werken bijvoorbeeld bij het samenstellen van de wekelijkse actiefolders. Naast een snellere time-to-market besparen we, door de standaardisering en automatisering van deelprocessen, ook aanzienlijk op reclame- en productiekosten. Daarnaast kunnen we met BrandMaker de complexiteit van het hele proces aanzienlijk verminderen.” Na een proeffase in het vierde kwartaal van 2010 zal het complete systeem begin 2011 volledig in gebruik worden genomen. BrandMaker zal haar retailoplossing ook integreren met de bij C1000 in gebruikzijnde middleware van Oracle.

Bron:

folder2.jpg