Britse Aldi pakt non-food erbij in webshop

ATHERSTONE, VK – Aldi trekt met zijn webwinkel in het Verenigd Koninkrijk ongeveer één miljoen gebruikers elke week. De discounter breidt het aanbod nu uit met non-food als tuingereedschap en stofzuigers.

Joost Agterhoek |

De webshop in het Verenigd Koninkrijk is de eerste online winkel van Aldi in Europa. Waar het vooralsnog alleen ging om wijnen, trekt Aldi daar nu haar non-foodaanbiedingen Specialbuy-lijn bij. Klanten kunnen deze aanbiedingen nu ook thuisbezorgd krijgen, waaronder een Dyson-kruimeldief, een Gardenline-grasmaaiwagen en een Ambiano-blender.

Gebruikers
Aldi’s e-commerceplatform heeft in de zeven weken na de aftrap goed gepresteerd, zegt de discountorganisatie tegen Reuters. Wekelijks trekt de webwinkel ongeveer één miljoen gebruikers, waarvan een significant deel gehuisvest is in Londen en het zuidoosten van Engeland.

Marktaandeel
Klanten kunnen de wijnen en non-foodaanbiedingen tijdelijk gratis thuisbezorgd krijgen. Samen met Lidl wint de discounter snel terrein in Groot-Brittannië en pakt daarbij marktaandeel af van de grote vier Britse formules, Tesco, Sainsbury’s, Asda en Morrisons. Aldi heeft een marktaandeel van 5,8 en dat ligt 0,8 procentpunt hoger dan vorig jaar.

Bron: Reuters

aldi_vk_uk_engeland_online_webshop_900x525.jpg