BARNEVELD – Op maandag 23 september, Eu Organic Day, kondigt Do It Organic aan dat het bedrijf door middel van vier ambassadeurs actief de vier fundamentele principes van biologische landbouw zal uitdragen.
Do It Organic is leverancier van biologische ingrediënten en producten. Do It Organic wil het belang van biologische landbouw uitdragen en andere schakels in de voedselketen inspireren. De boodschap is samengevat in: ‘Together for our planet’. De vier fundamentele principes waar ze voor staat, zijn: zorg (care), gezondheid (health), ecologie (ecology) en eerlijkheid (fairness). Do It Organic zegt het haar verantwoordelijkheid te vinden om om biologische landbouw actief te promoten. Directeur Hendrik Wijnen: "Biologisch is meer dan een keurmerk; het is een bewuste keuze voor de toekomst van onze planeet en de gezondheid van onze samenleving.” Het bedrijf wil het bewustzijn bij zowel klant als consument doen groeien over de substantiële voordelen van biologische landbouw voor mens en milieu.
Zorg, gezondheid, ecologie en eerlijkheid
De vier principes zorg, gezondheid, ecologie en eerlijkheid zijn opgezet door Ifoam-Organics International, de wereldwijde koepelorganisatie van de biologische landbouw- en voedingssector. De ambassadeurs zullen handen en voeten geven aan de kernwaarden. Het zijn Dominique Flederus (care), Mireille Hakken (health), Noah Timp (ecology) en Koen Swart (fairness). Bio-expert en extern adviseur Michaël Wilde (The Organic Embassy) zegt: “Het is ontzettend mooi om te zien dat een bedrijf zo nadrukkelijk de biologische principes omarmt en in de praktijk brengt. We willen consumenten en alle stakeholders inspireren om proactief voor biologisch te kiezen en het versterken van onze hoopgevende boodschap rond de principes van Ifoam is een zeer belangrijke stap in het bijdragen aan een echt groenere, gezondere en eerlijkere voedselketen.”
Positieve impact
De Do It Organic-organisatie zegt haar positieve impact te willen waarborgen en anderen te willen inspireren om actief bij te dragen aan een betere wereld met deze nieuwe focus op het uitdragen van de kernwaarden van biologische landbouw.
Bron: Levensmiddelenkrant/ Out.of.Home Shops