AMSTERDAM - Kesbeke, tafelzuren-fabrikant en bekend van de realityserie ‘De Augurkenkoning’ lanceert met 24 ICE Frozen Cocktails een grensdoorbrekend ijsje met augurkensap en wodka. De vernieuwende lekkernij komt deze zomer op de markt.
Hoewel de introductie eerst was bedoeld als 1 april-grap sloeg het idee zo goed aan dat de twee fabrikanten besloten het ijsje waar te maken. Het 'pickletini'-ijsje is volgens Kesbeke een ‘verrassende, innovatieve creatie.' “De neutraliserende alcoholsmaak van de vodka, in combinatie met de zuurheid en kruidigheid van augurkensap, is een regelrechte smaaksensatie. Er is wel een lichte toets marmelade aan toegevoegd voor de zoetheid. Er vallen ook tonen van balsamico en citrus in het nieuwe ijsje te ontdekken. De smaakbeleving is echt geweldig’’, aldus Camiel Kesbeke, directeur in opleiding bij Kesbeke.
Nieuwe generatie
Eerder kwam de vierde generatie Kesbeke bestaande uit Camiel en Silvian Kesbeke al met vernieuwende producten zoals oestertoppings en boerderijchips met kimchismaak. Met deze innovaties willen de broers de jongere generatie op een creatieve manier bekend laten worden met de augurk, het belangrijkste product van Kesbeke. Vooral de oudere generaties zijn bekend met augurken en ander tafelzuur van het familiebedrijf. Nu is het de beurt aan de volgende generaties.
Gezond
Kesbeke zegt: “We beschouwen dit initiatief als een herwaardering van de augurk.” De producent zegt dat de jongere generatie zich richt op gezonde voeding, maar zich vaak niet bewust is van de lage calorieën en gezondheidsvoordelen van augurken, zoals het feit dat één augurk al 15% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vitamine K bevat. “Het veganistische en glutenvrije ijsje past daarom perfect in de hedendaagse gezondheidstrends”, zegt Kesbeke.
Het ijsje ligt vanaf 3 juni in de winkels.
Wilt u deze limited edition ook verkopen, neem zo spoedig mogelijk contact op info@24ice.com
Bron: Levensmiddelenkrant