BREDA – Capri-Sun wint in de categorie met zijn suikervrije variant van de welbekende Multivitamine. Sr. brand manager Mirjam Hectors vertelt waarom zij deze stap hebben gezet.
WINNAAR CAPRI-SUN MULTIVITAMINE ZERO
Hoe hebben jullie retailers overtuigd om deze introductie op te nemen in het schap?
“Capri-Sun, het nummer 1 kindermerk ter wereld binnen sappen, blijft innoveren met de introductie van de nieuwe zero-variant. Capri-Sun speelt in op de gezondheidstrend met de suikervrije variant van de geliefde Multivitamine. Net zo lekker als de originele smaak, zonder toegevoegde suiker. Dat biedt voordelen voor de consument en de retailer.”
Welke inzichten uit consumentendata hebben jullie gebruikt bij de introductie van dit product?
“Deze uitbreiding is een logische stap. Met deze nieuwe zero-variant creëren we extra schapwaarde. Capri-Sun heeft gekeken naar de groeiende vraag naar zero-producten en de sterke positie die het merk al heeft in de markt. Het biedt retailers een kans om hun assortiment uit te breiden met een trendy, gezonde optie die goed aansluit bij de wensen van consumenten. Misschien goed om te weten dat er veel ontwikkeling gaande is binnen Capri-Sun zero.”
Welke duurzame keuzes zijn er gemaakt in de productie of verpakking van dit product?
“Het merk streeft ernaar om naast het lekkerste kinderdrankje ter wereld ook het meest duurzame te zijn. De verpakking van de Capri-Sun is al 80% lichter dan een 200 ml PET-fles, wat zorgt voor 67% lagere CO2-uitstoot. Bovendien is de doos gemaakt van 70% gerecycled papier. Capri-Sun levert een heerlijk product op een verantwoorde manier.”
Wat was het meest uitdagende bij de productontwikkeling?
“Om de smaak net zo lekker te krijgen als de originele Multivitamine. Dat is gelukt! De nieuwe zero-variant behoudt de vertrouwde, lekkere smaak die consumenten van Capri-Sun verwachten, zonder toegevoegde suiker.”
Wat is de ultieme plek in de winkel waar dit product zou moeten liggen om het maximale effect te hebben?
“Voor het maximale effect op de winkelvloer is de meest prominente plek naast de klassieke 10-packs Multivitamine en Orange. Bij voorkeur op ooghoogte in het schap, zodat het product opvalt en de juiste doelgroep aanspreekt. Uit onze cijfers blijkt dat een plek op ooghoogte de sales een enorme boost geeft.”
Welke promoties hebben het meest bijgedragen aan de verkoop van dit product?
“De gehele 10-pack-serie wordt gepromoot, met extra aandacht door second placements in de winkel. Deze verhoogde zichtbaarheid zorgt niet alleen voor een hoge rotatie, maar biedt ook de kans voor consumenten om kennis te maken met de nieuwe zero-variant.”
Hoe werken jullie met retailers samen om de verkoop van dit product naar een hoger niveau te tillen?
“Nauwe samenwerking gebeurt naast tv, online video en social media ook op de winkelvloer. Zichtbaarheid in de winkel wordt gerealiseerd middels schermen, schapbanners, vloerstickers, displays en strategische s econd placements . Alles natuurlijk op de fun-manier die past bij het merk door bijvoorbeeld schoolbussen of speciale edities rondom Halloween. Dit zorgt ervoor dat de zero-variant goed zichtbaar is en de aandacht van de consument trekt.”
Hoe denken jullie dat dit product zich de komende vijf jaar zal ontwikkelen?
“De uitbreiding van het zero-assortiment speelt een belangrijke rol in de toekomst van Capri-Sun, evenals fun toevoegen in het schap. In 2025 is daarom een hersluitbare 330 ml zero-pouch geïntroduceerd, twee nieuwe zero-siropen Jungle & Fairy Berry en een monster-zero 200 ml pouch. Capri-Sun blijft inzetten op lekkere, verantwoorde drankjes zonder toegevoegde suiker.”
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.