ESSEN/MÜLHEIM AN DER RUHR – Vanaf 29 maart is discounter Aldi de eerste foodretailer die de prijzen van meer dan dertig basisvoedingsmiddelen in Duitsland blijvend met maximaal 20% verlaagt.
Het gaat bij zowel Aldi Süd als Nord om prijsdalingen in onder meer olijf- en zonnebloemolie, cornflakes, muesli, brood, honing en notennougatcrème. Het merendeel valt onder eigen merk van Aldi.
Dit is de grootste prijsverlaging van het jaar tot nu toe, zo claimt de discounter zelf. De uitvinder van het kortingsprincipe houdt zich daarmee weer aan zijn belofte van lage prijzen en reageert hiermee ook op enkele prijsverlagingen bij concurrent Lidl.
Eigen merken
Zelfs in tijden van hoge kosten van levensonderhoud staat Aldi achter zijn klanten. Daarom verlaagt de formule nu blijvend de prijs van meer dan dertig basisvoedingsmiddelen. Zo kunnen klanten van de keten extra profiteren en goedkoper boodschappen doen. Volgens een door YouGov ondervraagd consumentenpanel biedt met name het eigenmerk van Aldi de beste prijs-kwaliteitverhouding in de categorie levensmiddelen. En dit al voor de vijfde keer op rij.
Actie-reactie
Retaildeskundigen in Duitsland zijn benieuwd of de stap van Aldi andere supermarktformules dwingt om ook hun prijzen te verlagen.
Bron: Levensmiddelenkrant