ZAANDAM – Albert Heijn versterkt zijn directieteam met Alfred Levi. De nieuwe marketingdirecteur moet invulling geven aan de buitenlandse ambitie van Albert Heijn.
Alfred Levis is bij Albert Heijn per direct gestart op interim-basis. Tegen het einde van 2012 treedt hij in vaste dienst bij als directeur marketing en format. Levi begon zijn carrière bij Procter & Gamble waar hij twaalf jaar werkte. Vervolgens ontwikkelde hij als partner van 3MO een duidelijke en eigen visie op het marketingvak. Bij 3MO heeft Alfred zich in de afgelopen ruim 12,5 jaar met name bezig gehouden met het verbeteren van de marketing communicatie en media effectiviteit. Alfred vervult tot het einde van dit jaar een aantal verplichtingen richting opdrachtgevers en 3MO.
Potentieel
Uit het persbericht over de benoeming van de nieuwe marketingdirecteur valt af te leiden dat hij mede is aangesteld met het oog op de buitenlandse ambitie van de marktleider. ‘Albert Heijn is een prachtig sterk merk dat binnen en buiten de Nederlandse grenzen een nog veel groter potentieel heeft. De sterk veranderende consument, de economische ontwikkelingen en de sterke concurrentie maken het een uitdaging om dat potentieel daadwerkelijk te realiseren. De rol die ik daarin mag spelen is een offer you can’t refuse. Het is een plek waar ik mijn drive en ambitie volledig tot zijn recht kan laten komen’, aldus Levis.
Compleet
Met de benoeming van Alfred Levi is het management team van Albert Heijn weer compleet. Het bestaat naast Alfred Levis uit: Casper Meijer (directeur merchandising), Cees van Vliet (directeur winkels en distributie), Albert Voogd (directeur nieuwe markten), Chris Dik (financieel directeur) en Luc de Baets (directeur human resources & business services). Het team staat sinds april 2012 onder leiding van algemeen directeur Sander van der Laan.
Bron: Levensmiddelenkrant