ahold-delhaize.png Het nieuwe groeimodel van Ahold Delhaize in hoofdlijnen.

Ahold Delhaize lanceert Growing Together-strategie 2024-2028

ZAANDAM - Ahold Delhaize heeft haar doelen vernieuwd en een nieuw groeimodel geïntroduceerd. De strategie richt zich op het benutten van de sterke punten van het bedrijf, zoals innovatie, eigenmerkproducten en een sterke lokale aanwezigheid, om duurzame groei te bereiken en waarde te leveren aan de aandeelhouders.

Zoë Kools |

Op de Strategy Day 2024 kondigde Ahold Delhaize haar vernieuwde strategie aan, waarin de belangrijkste plannen en ambities voor de komende vier jaar (2024-2028) werden geschetst. Ahold streeft ernaar een jaarlijkse omzetgroei van 4% te realiseren en de winstmarges ook op een gemiddeld niveau van 4% houden. Daarnaast is een kernfocus van de ‘Growing Together’-strategie het opbouwen van een diepere klantloyaliteit. Het bedrijf wil tegen 2028 meer dan 80% van de verkoop via meerdere kanalen realiseren, met 30 miljoen actieve gebruikers per maand op hun digitale platforms. Daarnaast zal het bedrijf digitale tools en mobiele apps promoten om deze verkopen te stimuleren. Bovendien wil Ahold zijn eigenmerkaanbod uitbreiden, samen met een focus op het promoten van gezonde voeding in het hele productassortiment. Tot slot wil Ahold Delhaize groeien door zowel het versterken van bestaande markten als het doen van overnames.

Multi-stakeholderbenadering
Ahold Delhaize erkent zijn werknemers als een belangrijke aanjager van succes en zet daarom in op het bevorderen van een diverse en inclusieve werkomgeving om toptalent aan te trekken. Frans Muller, president en ceo van Ahold Delhaize zegt: “We hebben gekozen voor een multi-stakeholderbenadering bij het ontwikkelen van deze nieuwe strategie, waarbij we ervoor zorgen dat we de behoeften van onze klanten, de mensen met wie we werken en bredere maatschappelijke dimensies in evenwicht brengen.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.