AH geeft prijssignaal in XL-winkels

LEIDSCHENDAM - Albert Heijn zet nieuwe communicatiemiddelen in om de consument te wijzen op het ‘lage’ prijsbeleid. Dit doet de keten onder meer door de diverse maaltijdmomenten te combineren met een ‘goedkoopje’. 

Het gaat goed met Albert Heijn, zo blijkt uit de laatste omzetcijfers van Ahold en de marktaandeelgegevens van de supermarktbranche. In de jacht naar nog meer klandizie zet het Zaanse bedrijf extra prijscommunicatie in. Voor de Albert Heijn XL-winkels is nu eigen nieuwe signing ontwikkeld voor acties op de kop van de stellingen, zoals op de foto in de XL in Leid- schendam is te zien. “Hiermee geven we op de bulkkop een duidelijk prijssignaal. We gebruiken deze wijze van signing onder andere voor aanbiedingen die alleen in de XL-winkels gelden”, vertelt Els van Dijk, woordvoerder Ahold.

Plafondhangers
Behalve de communicatie op de bulkkop vallen ook de ‘goedkoopje’- plafondhangers op in de winkels van AH. Deze signing wijst de klant op het maken van een ontbijt, lunch of hamburger met behulp van producten die het predicaat ‘goedkoopje’ dragen. “Deze plafond- hangers zijn onderdeel van onze goedkoopje-campagne van dit moment. Hiermee laten we consumenten zien dat we niet alleen producten hebben die goed zijn, maar ook nog eens goedkoop. Zo is het nog gemakkelijker om goedkoop uit te zijn met de dagelijkse boodschappen. De producten zijn herkenbaar aan het goedkoopje-logo”, aldus Van Dijk. 

Bron: Levensmiddelenkrant

ah_prijs.jpg