ZAANDAM - Albert Heijn gaat het biologische assortiment een impuls geven. De formule lanceert een nieuw merk, AH Biologisch, en breidt het assortiment met bio-producten fors uit. Tegelijkertijd neemt de marktleider afscheid van het merk AH puur&eerlijk.
De reeds bestaande biologische producten worden, net als de nog in te stromen introducties, voorzien van een nieuwe, frisse verpakking. Het assortiment AH Biologisch bestaat uit verse en houdbare producten, van alledaags tot bijzonder. Ze dragen allemaal het Europese biokeurmerk. Albert Heijn meldt dat er 120 nieuwe bio-items worden toegevoegd, van verse soepen, quiches, thee, kazen en quinoa tot crackers, vruchtensiropen, vers vlees en fruit. Het AH Biologisch-aanbod telt straks bijna 500 producten. Samen met de bio-producten van A-merken en andere specialistische biologische merken, biedt de formule uit Zaandam dan in totaal 1200 biologische producten aan. Dit aantal wil AH in de loop van 2015 verder uitbreiden.
AH puur&eerlijk
Met de komst van AH Biologisch gaat AH puur&eerlijk verdwijnen. De producten onder dit merk blijven wel bestaan. Ze zijn herkenbaar aan het onafhankelijke keurmerk op de verpakking, zoals fairtrade, scharrel of MSC. De biologische producten van AH puur&eerlijk vallen voortaan onder AH Biologisch.
Opvallen
De stap van Albert Heijn om meer te focussen op biologisch assortiment komt niet uit de lucht vallen. Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt dat steeds meer Nederlanders voor bio-producten kiezen. Om de consument hierin meer keuze te bieden is het een logische stap het bio-aanbod te vergroten. Albert Heijn gaat er ook voor zorgen dat biologisch meer opvalt in het schap. De nieuwe verpakkingen van AH Biologisch en groene kaartjes bij het schap maken de producten eenvoudiger te vinden in de winkel. Bio krijgt daarnaast ook meer aandacht in Allerhande en de Bonusfolder.
Bron: Levensmiddelenkrant