ZWAAGDIJK – Action heeft over 2022 de omzet met 30 procent zien groeien naar een netto omzet van 8,9 miljard euro. Het bedrijf opende vorig jaar 280 nieuwe winkels, waardoor het totale winkelbestand uitkwam op 2263. Het voegde 42 nieuwe steden toe aan het lijstje van locaties.
Het aantal transacties en de bezoekfrequentie namen beide met enkele procenten toe. Dit jaar opent de winkelketen haar eerste winkel in Slowakije met de opening van de vestiging in Bratislava. Action opent haar winkels voornamelijk net buiten de binnensteden, in de wijken en buurten van grotere en kleinere steden. Hajir Hajji, ceo van Action, zegt hierover: “Waar we komen worden we vanaf de start verwelkomd door de gemeenschap. Lokale overheden en bewoners zien de impact van de komst van een Action-winkel. Met onze relevante formule komen ook nieuwe banen en nieuwe levendigheid. Action heeft hiermee ook een sociale functie”.
“Action heeft steeds meer trouwe klanten door heel Europa. In een jaar dat we de koopkracht zagen dalen en prijzen zagen stijgen, waarderen onze klanten de samenstelling van ons assortiment, de kwaliteit, lage prijzen en sfeer in de winkel”, vervolgt Hajji. “Daar besteden we met onze teams veel aandacht aan. We zagen trouwe klanten dan ook vaker terug in de winkel, ook omdat zij voor de dagelijkse boodschappen zoals wasmiddel, toiletpapier en huishoudelijke artikelen bij ons veel meer waar voor hun geld krijgen.”
Bron: Levensmiddelenkrant