xxl nutrition.jpg

Onderzoek

12% van de Nederlanders gebruikt sportsupplementen

DEN BOSCH – Ruim 1,7 miljoen Nederlanders maken gebruik van sportsupplementen, zo blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope. Jongeren vormen de grootste groep gebruikers en eiwitten en creatine zijn de populairste supplementen.

Redactie |

Gemiddeld nemen gebruikers om de dag supplementen. Mannen gebruiken vaker sportsupplementen dan vrouwen met respectievelijk 15% en 8%. De grootste groep gebruikers zijn van de leeftijden 18 tot en met 34, waarvan 31% sportsupplementen gebruikt. Vier op de vijf gebruikers van sportsupplementen neemt eiwit voor sportdoeleinden. Eiwit is het meest populaire supplement, met creatine op de tweede plaats en daarna cafeïne. Ook andere supplementen worden gebruikt voor sportdoeleinden.

Lees verder onder de foto ↓

multiscope.png

Populairste merken
Uit het onderzoek blijkt dat 36% van de gebruikers van sportsupplementen deze koopt van XXL Nutrition. Daarmee is dit het populairste merk onder de sporters. Ook Body&Fit, ESN en MyProtein worden vaak gebruikt.

XXL Nutrition app
XXL Nutrition speelt in op de grote vraag en heeft recentelijk een app gelanceerd, zodat het voor klanten nog makkelijker is om de producten te bestellen. Daarnaast biedt de app kortings- en spaaracties. “Juist trouwe klanten wil je extra gemak bieden. Daarom kunnen deze klanten via de app nu veel gemakkelijker opnieuw bestellen”, legt Robin van den Akker, technical marketeer en product owner bij XXL Nutrition. “De app geeft ons daarnaast de mogelijkheid om exclusieve producten, kortingen en een puntenspaarsysteem aan te bieden.” De app is in korte tijd al meer dan 10.000 keer gedownload. 

Lees verder onder de foto ↓

xxlnutrition-app.jpg

Deze zomer wordt de app verder uitgebreid met de functie als social medium. Gebruikers kunnen dan hun work-outs, voedingsschema’s en supplementenroutine opslaan en delen met hun vrienden. Ook bekende Nederlanders gaan hun routines delen op de app. Jordy Holthuijsen, cco bij XXL Nutrition: “Wij willen meer dan alleen een merk zijn. XXL Nutrition staat voor een gezonde, sportieve lifestyle en met de app bouwen we aan een community, waarin gebruikers elkaar kunnen inspireren en motiveren.”

Bron: Levensmiddelenkrant