ZAANDAM - Albert Heijn wil er alles aan doen om de boodschappentrip gemakkelijker te maken. Online betekent dat verdere personalisatie van de service, meer inspiratietips en voedingscoaching, vertelt general manager AH Online Selma Postma aan Emerce.
Het is Postma’s ambitie om iedere AH-klant een eigen ah.nl en Appie te geven, waar de producten staan die voor elke individuele shopper relevant zijn, laat de general manager weten in een interview met de vakwebsite. De app van AH is inmiddels zes miljoen keer gedownload en telt meer dan een half miljoen gebruikers. Postma noemt onder andere een bonusaanbieding of boodschappeninspiratie als mogelijkheden om de service online persoonlijker te maken, of rekening houden met voorkeuren als biologisch en vegetarisch eten en drinken. Ook de track & trace-functie, die klanten in staat stelt om sinds eind vorig jaar te volgen wanneer boodschappen worden bezorgd, maakt het klanten makkelijker, zegt Postma.
Inspiratie kan ook dienen om klanten te helpen gezonder te eten. AH test dit in haar eigen AH-community, vertelt Postma in het interview. Koopt iemand veel pasta, dan kan de supermarkt volkoren pasta aanraden. AH kan de hoeveelheid suiker berekenen die de klant consumeert en alternatieven bieden, noemt de general manager AH Online.
Bron: Emerce