yoghurt 3.jpg

Fabrikanten

XXL Nutrition en Zuivelhoeve lanceren proteïneyoghurt

DEURNE / HENGELO - Zuivelhoeve en XXL Nutrition brengen gezamenlijk met eiwitten verrijkte yoghurt op de markt. Daarmee willen ze proteïneproducten laagdrempelig in de schappen van de supermarkt toegankelijk te maken.

Redactie |

De zuivelproducten zijn vanaf deze week landelijk verkrijgbaar bij Albert Heijn. Later volgen ook Jumbo en de andere supermarktketens. “Aan de ‘XXL Nutrition Fit Yoghurt by Zuivelhoeve’ met cruesli zijn eiwitten toegevoegd”, licht Jordy Holthuijsen toe, cco van XXL Nutrition. “Daarmee voldoen we aan een groeiende behoefte onder onze klanten en alledaagse supermarktbezoekers.” De yoghurt is verkrijgbaar in de smaken aardbei, perzik en vanille. Brandmanager bij Zuivelhoeve Charley Molleman sluit daarbij aan: “Producten met extra proteïne vliegen de winkel uit. Steeds meer mensen kiezen voor high protein, niet alleen bodybuilders en topsporters. Het gaat niet alleen om zuivel, maar dat is wel het schap waar veel innovaties plaatsvinden. Kwark, yoghurt en zuiveldrankjes zijn er inmiddels allemaal in een proteïnerijke variant. Het is echt een groeiende markt.”

Herkenbaar en vertrouwd
XXL Nutrition verkoopt al een ruim assortiment sportvoeding en voedingssupplementen in supermarkten, drogisterijen en tankshops. Toch koos het in de ontwikkeling van de nieuwe zuivellijn voor samenwerking met een partner. “Zuivel is een specialisme op zichzelf en daarmee was dit een eenvoudige keuze”, aldus Holthuijsen. “Zuivelhoeve is immers een van de grootste namen in het schap, bekend om zijn ambachtelijke werkwijzen.” Ook Zuivelhoeve was meteen enthousiast. “We maken natuurlijk al succesvol high protein zuivel, maar we denken dat er in de XXL-community nog heel veel kracht zit. XXL Nutrition is voor consumenten heel herkenbaar en vertrouwd.” Hoewel dus de naam van XXL Nutrition op het etiket prijkt, betreft het formeel een samenwerking van Zuivelhoeve en Fitmeals, het samenwerkingsverband tussen Mama's maaltijden en XXL Nutrition.

Bredere samenwerking
De nieuwe producten zijn de eerste stappen in een bredere samenwerking. “Er komt meer aan”, hint Holthuijsen. “Dat kan ook niet anders, als je de schappen van de supermarkt bekijkt, is er op dit moment nog zo veel meer ruimte voor proteïneproducten.”

Bron: Levensmiddelenkrant