Categorie: Diervoeding Criterium: Omzetprestatie AMSTELVEEN – Iedereen wil toch het beste voor zijn huisdier? Net als voor baby’s hebben we zo ongeveer alles over voor onze hond en kat. Diervoeding is een emotiecategorie, zo stelt Bob Ter Linden, sales manager bij Nestlé Purina Petcare Nederland. Door meer ruimte te geven aan het schap en daar emotie aan toe te voegen, kan het succes van een juiste schapinvulling worden bepaald en daarmee de kans op impulsaankopen worden vergroot. Ter Linden: “Wij gaan de komende jaren nog meer innoveren en verrassende concepten introduceren die de retailer en de consument nog meer zullen enthousiasmeren voor Nestlé Purina Petcare.”
Van harte gefeliciteerd, jullie hebben de Gouden Partner gewonnen! Wat is jullie eerste reactie?
“Nestlé Purina is uiteraard superblij met deze erkenning en waardering die we van onze handelspartners hebben gekregen. Dit is voor ons een duidelijk teken van een goede samenwerking waarmee we categorie samen kunnen laten groeien. Als we dit soort waarderingen krijgen van onze klanten of consumenten, dan zijn we daar supertrots op. “
Wat maakt dat jullie de prijs in de wacht hebben gesleept?
“We hebben sterke en groeiende merken, zoals Felix, Gourmet, Purina ONE, Bonzo en Beneful en wij zijn daarnaast ieder jaar weer in staat om met innovaties te komen. Een voorbeeld hiervan is het segment Katten Soup, dat volledig gebouwd is door Felix en Gourmet, en nu een significante positie in het schap inneemt. Maar ook concepten als Gourmet Revelations, Nature’s Creations en Mon Petit zijn volledig nieuw en zorgen voor uptrading.”
Wat doen jullie samen met retailers op het gebied van duurzaamheid?
“Purina Petcare neemt ook nadrukkelijk haar verantwoordelijkheid op het gebied van duurzaam ondernemen en duurzaamheid in het algemeen. Bijvoorbeeld het verantwoord inkopen van ingrediënten en recyclebare verpakkingen. De nieuwste verpakkingen van Purina One Droog bestaan al voor 40% uit gerecycled plastic. We hebben ook onze Felix portieverpakkingen zodanig aangepast, dat we per zakje 12% minder aluminium gebruiken. Daarbij is het gemaakt van monomateriaal. Het doel is om in 2050 volledig klimaatneutraal te produceren, en ook hierin willen we nummer één zijn. Recentelijk heeft Purina het Ocean Restoration Programma opgezet met als doel het herstel van de biodiversiteit in de oceanen. We werken graag op dit onderwerp samen met retailers, want duurzaamheid is voor ons beiden een prioriteit.”
Hoe kunnen supermarktondernemers meeliften op jullie succes?
“Diervoeding is een emotiecategorie die groeiende is, net als babyvoeding. De consument wil daar niet op bezuinigen. Een bezoek aan de dierenspeciaalzaak wordt als een uitje gezien, waardoor er meer mogelijkheden zijn voor impulsaankopen. Door diervoeding meer ruimte te geven in het schap en daar meer emotie aan toe te voegen, kunnen we het succes nog groter maken. Hierin kunnen wij de retailers helpen met smakelijke en kwalitatief hoogwaardige producten, en onze kennis met hen delen over alles rondom de categorie Diervoeding.”
Wat gaan jullie doen om over twee jaar weer uitgeroepen te worden tot Gouden Partner?
“Deze prijs is een signaal dat we op de goede weg zijn. Dit houdt echter niet in dat Nestlé Purina dit als vanzelfsprekend beschouwt. Wij gaan de komende jaren nog meer innoveren en verrassende concepten introduceren die de retailer en de consument nog meer zullen enthousiasmeren voor Nestlé Purina Petcare. En dit alles gaat in goede samenwerking met de retailers om samen succesvol de categorie Diervoeding te laten groeien op een duurzame manier. Hierbij wil ik de retailers hartelijk danken voor hun vertrouwen en hun waardering in Nestlé Purina.”
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.