gig vrumona.jpg

Vrumona neemt hard seltzer-producent GiG Drinks over

BUNNIK – Frisdrankproducent Vrumona is eigenaar geworden van GiG Drinks, producent van alcoholhoudende hard seltzer. De overname is volgens het bedrijf een waardevolle aanvulling op het huidige frisdrankportfolio van Vrumona.

Redactie |

GiG Drinks is in korte tijd uitgegroeid tot catergory leader met een breed portfolio van unieke smaken en innovaties, zoals de hard seltzers. Het bedrijf werd in 2005 opgericht als biermerk door Ernest Menten en maakte in 2020 een doorstart als ready-to-drinkmerk met de broers Bob en Max Ponsen aan het roer. Zij besloten het reeds in de Verenigde Staten populaire drankje hard seltzer in Nederland te introduceren.

Groeidoelstellingen
“Met Vrumona als nieuwe eigenaar kan GiG Drinks haar groeidoelstellingen nog beter realiseren en de markt breder kennis laten maken met onze producten. We zijn trots om nu onderdeel te zijn van een Nederlands drankenbedrijf dat ondanks haar sterk gevestigde positie in de markt nog altijd ambitieus is en blijft innoveren”, aldus de broers en mede-oprichters Bob en Max Ponsen.

Bij Vrumona worden frisdranken van de eigen merken, zoals Royal Club, 7UP, Sourcy Vitaminwater, Crystal Clear en Sisi, geproduceerd. Daarnaast produceert het bedrijf een aantal frisdranken onder licentie, zoals Pepsi, Rockstar en Rivella.

Goed platform
“We zijn verheugd om GiG Drinks BV te verwelkomen in de Vrumona-familie", zegt Ilco Kwast managing director van Vrumona. “Deze overname stelt ons in staat om onze klanten een nog beter product- en merkenportfolio aan te bieden en een positie in de snelgroeiende markt van hard seltzers te verkrijgen. Deze nieuwe categorie van hard seltzers biedt ons een goed platform voor groei dat dicht ligt bij de categorieën waar we al in spelen. Ze passen daarnaast goed in onze strategie en missie om een betere keuze te bieden aan consumenten en klanten. De producten van GiG Drinks zijn namelijk low kcal en licht alcoholisch. We kijken ernaar uit om met dit mooie merk aan de slag te gaan en de markt verder te ontwikkelen.”

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops