AMSTERDAM – Maaltijdbox de Krat ziet het aandeel van vegetarische maaltijdboxen al geruime tijd toenemen. Eind 2018 lag dit nog op 40 procent, in 2020 was dit met 52 procent al meer dan de helft.
De Krat – sinds 2010 leverancier van duurzame en geheel Nederlandse boodschappen- en maaltijdboxkratten – liet studente voeding & diëtetiek Elenore Boot onderzoeken in hoeverre zijn klanten fulltime vegetariërs zijn.
De helft van de klanten van De Krat noemt zich flexitariër en een op de vijf zegt nooit vlees of vis te eten. Zij gaven aan substantieel minder vlees te eten vanwege hun abonnement. De Krat noemt de resultaten hoopvol; het bedrijf wil consumenten hun vleesconsumptie blijvend, met meer gemak en plezier helpen minderen. Hiervoor biedt De Krat de boodschappen- en maaltijdboxen met kwalitatieve vegetarische recepten aan.
Bron: Levensmiddelenkrant