upfront.jpg Mede-oprichter Harro Schwencke bij de eerste levering van Upfront producten aan de Albert Heijn.

Fabrikanten

Introducties

Upfront nu ook in de winkel

ROTTERDAM – De producten van voedingsstartup Upfront zijn nu voor het eerst ook in de supermarkt te verkrijgen. Zes producten liggen vanaf 13 februari in 502 Albert Heijn winkels in Nederland en België. De startup richt zich met zijn producten en vooral de verpakking op volledige transparantie in de voedingsindustrie.

Upfront produceert diverse voedingsproducten voor mensen met een sportieve levensstijl. De verpakking van de producten is het eerste dat winkelende klanten zal opvallen. In plaats van felle kleuren en uitgebreide marketing zijn de verpakkingen van Upfront misschien wel saai. Om duidelijk te maken dat het allemaal transparanter zou moeten in de voedingsindustrie staan alleen de ingrediënten en de voedingswaarden op de voorkant.

Upfront werd in 2019 opgericht en verkoopt sindsdien de producten via de eigen webshop. Als missie hebben de oprichters Mark de Boer en Harro Schwencke volledige transparantie binnen de Nederlandse voedingsindustrie te realiseren. Dat doen ze door producten gezonder en minder gecompliceerd te maken dan het huidige aanbod. En dat voeren ze ook door in de verpakkingen.

Bron: Levensmiddelenkrant