ROTTERDAM – Unilever heeft in de ijsthee van haar merk Lipton in tien jaar tijd een suikerreductie gerealiseerd van 53%. Vrijwel alle ijsthee-producten in Nederland zijn laag in calorieën met maximaal 20 kcal per 100 ml. Unilever streeft ernaar om de reductie van calorieën en suiker in producten in lijn met de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) te brengen.
In 2025 zal 80% van het wereldwijde portfolio aan dranken maximaal 5 gram suiker per 100 ml bevatten. Eind vorig jaar deden alle dranken in Nederland al aan deze doelstelling. Hiervoor zijn nieuwe ingrediënten gebruikt die van nature zoet en caloriearm zijn en de suiker vervangen. Nu al kiezen steeds meer mensen voor frisdranken met een laag suikergehalte of zonder suiker.
“We hebben bewezen dat suikerreductie met behoud van smaak werkt. Deze ontwikkeling is cruciaal voor een veerkrachtige toekomst van Lipton”, zegt Thijs Sleddering, Lipton Ice Tea North Europe. “De komende jaren zal suikerreductie namelijk steeds belangrijker worden door stimulerend overheidsbeleid. Lipton Ice Tea, en alle andere merken van Unilever, streven ernaar om herformulering en innovaties te lanceren die net zo lekker zijn maar beter voor de consument. Dit doen we stapsgewijs met structurele inzet.”
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops