3713a1c762dee8257d6e36bb980469b8ba24f705-1920x1080.jpg Unilever-ceo Fernando Fernandez.

Unilever-baas Fernandez: Influencer marketing wordt speerpunt

LONDEN – Unilever-ceo Fernando Fernandez, die enkele weken geleden Hein Schumacher opvolgde, gaat de komende jaren fors inzetten op influencer marketing, social media en AI om consumenten te verleiden. 'Minstens één influencer' per regio in ieder land, is zijn idee.

Redactie |

In een gesprek met Warren Ackerman van Baclays, legde Fernandez zijn ‘social first’-strategie uit. “Vandaag de dag zijn merken bij voorbaat al verdacht. Berichten van merken die afkomstig zijn van bedrijven zijn verdachte berichten. Het is dus erg belangrijk om marketingactiviteitensystemen te creëren waarin anderen op grote schaal namens uw merk kunnen spreken. Influencers, beroemdheden, TikTokers, etc. Er zijn 19.000 postcodes in India, er zijn 5764 gemeenten in Brazilië. Ik wil in elk van hen één influencer. In sommige wil ik er 100, maar ik wil er in elk van hen minstens één”, zei Fernandez.

50 procent
Het zou volgens de ceo een belangrijke verandering zijn, waarbij Unilever vijftig procent van zijn reclame-uitgaven zou moeten besteden aan influencers en beroemdheden en moet kijken naar ondersteuning met kunstmatige intelligentie (AI). “Het vereist een model voor het creëren van content die heel anders is dan degene die we in het verleden hadden. AI speelt daarin een heel belangrijke rol, maar ik ben er absoluut toegewijd aan. Dit is een van de dingen die ik de komende jaren als een gek ga aanjagen in het bedrijf. Wenselijkheid op schaal en marketingactiviteitensystemen van 'anderen zeggen' op schaal zullen de fundamentele principes van onze marketingstrategie zijn. Ik sta daar 100 procent achter.”

Bron: Levensmiddelenkrant