1720514772948.jfif

Superunie lanceert nieuw vega(n)merk

Beesd – Inkooporganisatie Superunie, die elf onafhankelijke retailorganisaties vertegenwoordigt, heeft het nieuwe merk Go Vega! geïntroduceerd. Met dit vegetarisch-en en veganassortiment speelt Superunie steeds meer in op de vraag naar plantaardige producten.

Nanja Pol |

Het assortiment bestaat uit negen plantaardige veganproducten en vier vegetarische vleesvervangers, waaronder kipstukjes, een groentehamburger, krokante kipschnitzel een plantaardige burger en shoarma. De vraag naar dit assortiment, komt niet enkel van de bewuste vegetariërs en veganisten. Ook wil Superunie de consumenten tegemoetkomen die een dagje zonder vlees inlassen in hun eetpatroon. Het nieuwe merk past in de doelstelling van Superunie om de consumenten gezonde(re) en duurzame producten aan te bieden.
De inkooporganisatie zegt op LinkedIn: “Door een toenemend bewustzijn van het milieu en dierenwelzijn kiezen consumenten steeds vaker voor minder vlees op het menu. Met het nieuwe assortiment bieden we een ruime keuze voor in de schappen en maken we het makkelijker om een variatie aan duurzame en lekkere gerechten op tafel te zetten.”

Bron: Levensmiddelenkrant