ZAANDAM - Sultana introduceert twee nieuwe varianten mueslirepen en havermoutsticks. Daarmee sluit het bedrijf aan bij de groeiende consumentenbehoefte naar meer bewustere tussendoortjes. De introductie van deze nieuwe Sultana range komt nadat in 2023 het gehele assortiment is gerelaunched op receptuur, design en schapefficiëntie.
Met de lancering van de nieuwe tussendoortjes, sluit Sultana aan bij de groeiende vraag van consumenten naar ‘actieve energie’. Mensen gaan namelijk steeds bewuster met hun voeding om en daarmee ook met de tussendoortjes. “Sultana is als grondlegger van de tussendoor categorie het aangewezen merk om deze bredere doelgroep kennis te laten maken met deze meer ‘functionele’ producten”, zegt het bedrijf. Hiermee wil Sultana het segment democratiseren en voor een veel grotere groep shoppers bereikbaar maken. Daarnaast kan de toegankelijkheid van de Sultana producten, volgens het bedrijf, zorgen voor een hogere aankoopfrequentie bij de huidige shoppers van dit segment.
Beste introductie 2023
Sultana heeft het afgelopen jaar ingezet op vernieuwing in receptuur, design en schapefficiëntie. Het assortiment is bijna compleet vernieuwd, met als grootste verandering de verbeterde smaak. “De vernieuwde receptuur is door de shoppers herkend en in combinatie met de efficiëntere schapindeling is de Sultana relaunch geslaagd. Ook de innovatie van 2023, de Sultana Crunchers Kaas-Ui, heeft zich bewezen.
Volgens Sultana is het nu tijd om verder te bouwen. “Vanuit het verleden is bekend dat innovatie een belangrijke drijvende kracht is achter de groei van de categorie. Afgelopen jaren is de innovatiemotor categorie-breed wat tot stilstand gekomen. Bij Sultana draait de innovatiemotor volop en zet deze lijn ook volgend jaar weer door”, aldus het bedrijf.
Bron: Levensmiddelenkrant