WAALWIJK – Tijdens de jaarlijkse formuledag van Spar op 3 november heeft ceo John van der Ent de aanscherpte strategie van de formule gedeeld met alle ondernemers. Hierin staan drie punten voorop: verder groeien met foodservice, groei van het aantal verkooppunten en investeren in permanente verbetering van de winkels.
De formule heeft als ambitie het leven van klanten makkelijker te maken door altijd dichtbij te zijn met een verrassend lekker en gezond assortiment. Door de foodservice- en foodretailactiviteiten te versmelten wil het bedrijf meer klantwaarde te creëren. Zo heeft de formule een meerderheidsbelang in The Tosti Club. Daarnaast wordt de online propositie verder ontwikkeld om aan te sluiten bij de aangescherpte strategie.
Dekking
Momenteel heeft Spar 455 gemakswinkels verspreid door Nederland. Het oppervlakte van deze winkels lopen uiteen van 150 m² tot ruim 500 m². De eerste pilots zijn opgestart om vanuit het netwerk van franchiseondernemers op meer locaties Spar-winkels op duurzame manier te openen. Van der Ent: “Iedereen wil tegenwoordig op elk moment van de dag op elke willekeurige plek bediend worden voor elk denkbaar gemak. Het is onze missie om er te zijn op iedere plek, voor ieder moment en voor wie je ook bent.”
Bron: Levensmiddelenkrant