DEN BOSCH – De Van Heinde-versmarkt is geen succes geworden. De Sligro Food Group neemt het concept in Den Bosch over en zal de winkel en horecagelegenheid ombouwen naar een Emté 3.0-supermarkt.
De afgelopen maanden is fors geïnvesteerd en heel hard gewerkt om Van Heinde te doen slagen, zegt Rogier Arntz, aandeelhouder van het versmarktconcept, in een toelichting op de overname van Sligro. “aar is een lange periode van voorbereiding aan vooraf gegaan. Helaas moeten we vaststellen dat, ondanks ieders enorme inzet, het niet is gelukt om Van Heinde succesvol neer te zetten. Dit heeft vooral te maken met de complexiteit van een retailbedrijf in combinatie met horeca, dat hebben we onderschat”.
Ombouw
De Sligro Food Group bericht dat naar verwachting eind februari overeenstemming wordt bereikt over de overname van de bedrijfsactiviteiten van de versmarkt. Eind april wordt de winkel omgebouwd naar een Emté 3.0-supermarkt, zoals deze ook hun deuren openden in Dieren, Uden en onlangs Berlicum. Sligro was nauw betrokken bij de totstandkoming van Van Heinde, bij de samenstelling van het assortiment en de levering van een groot deel hiervan, waaronder veel A-merken.
Brasserie
Van Heinde wilde retail en horeca in elkaar over laten vloeien en voorzag hierin met horecaruimte beneden en boven, bediend vanuit de centrale keuken waar ook maaltijden voor in de winkel werden bereid. Deze brasserie blijft ook onder de Emté-vlag centraal in de winkel overeind, meldt Sligro. Tot de ombouw wordt Van Heinde in zijn bestaande vorm voortgezet.
Afgestemd
De toekomstige Emté 3.-0-super die Van Heinde gaat vervangen zal identiek zijn aan de andere 3.0-supermarkten, zegt Johan van Heerenbeek, commercieel directeur Emté, in een toelichting. “Als lekkerste supermarkt van Nederland bieden wij met EMTÉ 3.0 de kwaliteit van de speciaalzaak met de prijzen van een supermarkt. Daarnaast wordt ook deze supermarkt ondersteund met een wekelijkse folder, gelijk aan de 3.0 formule. Gezien de locatie en de doelgroepen zal het assortiment naast de dagelijkse en wekelijkse boodschappen ook worden afgestemd op consumptie ter plekke en consumptie onderweg. Tevens wordt het assortiment verrijkt met specifiek lokaal relevante producten en unieke artikelen uit het Sligro-assortiment.
Eataly
Van Heinde moest de Eataly van de lage landen worden, zei oprichter Casper Schoenmakers bij de opening van de versmarkt in november vorig jaar.
Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops