Foto samenwerking Page x MLDS.jpg V.l.n.r. Raphaëla Drost, eCommerce lead Benelux (Kimberly-Clark) - Mariël Croon, MLDS-directeur, Laura van Kuyck, Brand Manager Intimate Care Benelux (Kimberly-Clark), en Wendy Schilder, relatiemanager zakelijke markt MLDS.

Page start samenwerking met Maag Lever Darm Stichting

EDE – Toiletpapiermerk Page start een tweejarige samenwerking met de Maag Lever Darm Stichting (MLDS). Page zal wetenschappelijk onderzoek financieren en op de verpakkingen van het toiletpapier communiceren over MLDS en darmkanker.

Redactie |

De samenwerking biedt Page, een merk van Kimberly-Clark, en MLDS de mogelijkheid om de boodschap te verspreiden dat preventie en vroegtijdige opsporing van darmkanker van cruciaal belang zijn. “Wij zijn blij dat we door de samenwerking met Page nog meer mensen bereiken om hen bewust te maken van de vroege signalen van darmkanker. Ook kunnen we op deze manier meer investeren in wetenschappelijk onderzoek,” aldus MLDS-directeur Mariël Croon. Jaarlijks krijgen 12.000 mensen in Nederland een diagnose met darmkanker, vroege detectie van de eerste signalen in de eerste vijf jaar vergroot de overlevingskans tot 95%.

Bewustwording
“Als het grootste toiletpapiermerk van Nederland, bereiken we jaarlijks meer dan 2 miljoen huishoudens met onze verpakkingen. Met deze samenwerking werken we aan de bewustwording van symptomen en de strijd tegen darmkanker,” vertelt Allowin Aarden, senior director & general manager Family Care EMEA. De Page-verpakkingen zullen een link naar de MLDS-website tonen, waar bijvoorbeeld informatie over de signalen van darmkanker te vinden is.

Vanaf halverwege 2025 zullen de nieuwe verpakkingen te vinden zijn in de winkel. Tegen die tijd is de naam van MLDS veranderd in MDL Fonds. Die naam sluit beter aan bij het werk in de zorg van MDL-artsen. Dat is de plek waar patiënten voor het eerst in aanraking komen met MDL-ziekten.

Bron: Levensmiddelenkrant