AMSTERDAM – Het afgelopen jaar kwamen verschillende retailbedrijven al met de aankondiging een retail medianetwerk te hebben gelanceerd en nu is Hema daar ook een van. Na succesvolle pilots kan nu op 289 digitale schermen verdeeld over 280 filialen worden geadverteerd door leveranciers en niet-leveranciers van Hema.
Hema zegt een bereik van ruim 500.000 consumenten per dag te hebben in de winkels. Niet alleen de bezoekers, maar ook het winkelend publiek in de straten kan de boodschap oppikken, want er staan eveneens schermen in de etalages. "Retail media wordt steeds belangrijker in de marketingmix van merken. Met het grote en diverse winkelpubliek dat wij dagelijks in en rond onze winkels hebben, is het voor Hema een logische stap om de schermen aan te bieden bij adverteerders. Overigens is dit voor ons pas een eerste stap. Niet alleen zullen we op korte termijn het aantal schermen fors laten groeien, maar zullen we ook de mogelijkheden voor adverteerders in 2024 verder gaan uitbreiden", zegt Bas Verheijen, chief customer officer bij Hema.
Adverteerders kunnen zelf hun campagnes inkopen en optimaliseren via platform Streaem. Hema heeft verder de hulp ingeroepen van consultancybedrijf Newcraft om de retail media propositie vorm te geven.
Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops