rene van der zel.jpg XXL Nutrition-oprichter en eigenaar René van der Zel op een van de eerste 400 pallets voor Action. Foto: XXL Nutrition

Megadeal XXL Nutrition en Action

DEURNE – Sportvoedingsbedrijf XXL Nutrition heeft een megadeal gesloten met discounter Action. In alle winkels van Action, ook buiten Nederland, komt een exclusief XXL Nutrition-assortiment te liggen.

Redactie |

Volgens oprichter en eigenaar van XXL Nutrition, René van der Zel op LinkedIn, waren er al langer gesprekken met Action over het toevoegen van sportvoeding  aan het assortiment van de discounter. Nu de deal rond is, gaat XXL Nutrition een exclusief assortiment aan alle winkels van Action leveren, dat nergens anders te koop is. Ondertussen zijn dat er 2755 in twaalf landen. Daar komen regelmatig nog meer winkels bij.

Exclusief
Het exclusieve zit hem in de samenstelling van de producten. Op LinkedIn zegt Van der Zel hierover: “Wij hebben deze producten niet zelf in het assortiment. Whey bevat wat minder eiwit dan die van ons, en heeft iets meer vet en koolhydraten, maar is gewoon een prima product.” In eerste instantie gaat het om Whey Protein 600g, Pre Workout en een Pre Workout Shot. “Er komen nog meer producten aan, maar die zitten momenteel in de ontwikkel- of productiefase. Het blijft een beperkt assortiment, de mainstream producten zeg maar. Voor meer gespecialiseerde producten moet je weer bij ons zijn”, zegt Van der Zel. De producten voor Action krijgen een afwijkende uitstraling van XXL Nutrition zonder dat de naam Action op de verpakking komt.

Scherp aanbieden
“We kunnen de producten met Action scherp aanbieden, omdat het over hele grote volumes gaat die in één keer besteld, geproduceerd en afgenomen worden, zodat wij er verder geen logistieke-, verzend- en marketingkosten aan hebben. Verder worden de producties zo gepland dat ze gaten in de productieplanning opvullen. De producten hoeven buiten de bestelde hoeveelheid niet altijd op voorraad te zijn, dat maakt alles een stuk makkelijker. Daarnaast gaan we met Action mee Europa in, waar we als merk nog niet overal zo bekend zijn als in Nederland, België en Duitsland”, aldus Van der Zel.

Bron: Levensmiddelenkrant