Mega Dirk pakt uit met nieuw versplein

AMERSFOORT – FOTOREPORTAGE - De nieuwe pilot-supermarkt van Dirk van den Broek in Amersfoort laat zien dat de formule nu ook op grote oppervlakten uit de voeten kan.

Peter Smit |

In de nieuwe supermarkt opent Dirk met een gigantisch versplein. Hier zijn de voornaamste nieuwe formule-elementen te zien van de pilot. Met de aanpassingen wil de prijsvechter aantrekkelijker worden voor een bredere doelgroep, waaronder een- en tweepersoonshuishoudens, zegt René van Klooster, directievoorzitter van Detailresult. “Voorheen bood Dirk alleen voorverpakte groente en fruit. Hier zijn we ook gestart met de verkoop van losse producten, zoals tomaten, daarmee hopen we ook kleine huishoudens aan te spreken.”

Actiestraat
Opvallend item op het versplein is de nieuwe signing (zie foto's hieronder). Zo vertelt de formule dat de bloemkolen en de spruiten afkomstig zijn van de telers Bras en Van Lierop en met de slogan ‘Dirk Duurzaam: lekker en goedkoop’ onderstreept de formule helemaal bij de tijd te zijn. Boven de koelingen met vlees, kip en vis wordt naast een grotere versuitstraling ook het prijsvoordeel bij Dirk gecommuniceerd. Versaanbiedingen vindt de klant in een aparte actiestraat met vier koeltafels.

Discounter
Dirk heeft in Amersfoort niet alleen gesleuteld aan de winkelinrichting. Het assortiment is in vergelijking met andere grote Dirk-vestigingen, zoals die in Apeldoorn, flink uitgebreid. Naast het bredere aanbod in agf, vlees (scharrel en biologisch red.) vis, maaltijden, gebak en brood vertaalt dit zich ook in een ruimer aanbod biologische en fairtrade merkproducten. “Ondanks het grotere aanbod vers blijven we een echte discounter. Dat zie je vooral terug bij de kruidenierswaren”, aldus Van Klooster die de pilotwinkel de “mooiste en goedkoopste supermarkt van Nederland noemt”.

Wijnaanbod
In deze nieuwe pilot-supermarkt combineert moederbedrijf Detailresult het beste van haar twee formules Dirk van den Broek en Dekamarkt. Met de toevoeging van een groot wijnaanbod, de bloemen- en plantenshop – dit is de eerste Dirk met een bloemenafdeling - en de koffiecorner is te zien dat beide formules van elkaar leren. Inclusief de bloemen en het horecahoekje meet de nieuwe Dirk 2600 vierkante meter vvo (3000 vierkante meter bvo). De Dirck III-slijterij en de Dirx-drogist zijn nu nog tijdelijk in de parkeerkelder gevestigd, in maart verhuizen deze ook naar de verdieping van de supermarkt. In totaal meet het winkeloppervlak dan zo’n 4000 vierkante meter bvo.

Soesterkwartier
Het nieuwe winkelcentrum maakt onderdeel uit van het Soesterkwartier gelegen aan de zuidwest-kant van de stad. In april opent Aldi een vestiging boven de nieuwe Dirk van den Broek. De parkeergarage in het complex biedt plaats aan 500 auto’s. Voorlopig is het daar zelfs gratis parkeren. Eind dit jaar opent ook Albert Heijn nog een nieuwe supermarkt in het Soesterkwartier.

Bron: Levensmiddelenkrant

dirk_vand_en_broek_versaanbiedingen-a840x630.jpg