jaaroverzichtalbertheijn2022.jpg

Marktaandeel AH groeit naar 37 procent

ZAANDAM - Albert Heijn maakt vandaag bekend dat haar marktaandeel in Nederland over 2022 gegroeid is naar 37 procent. Dit is een stijging van 1,3 procent ten opzichte van 2021.

Yentl Bocxe Strik  |

De supermarktketen wijt de groei mede aan de campagne ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen’ die volgens eigenzeggen de klant heeft weten te inspireren in het maken van bewustere keuzes in het huishoudbudget. Ook de aankondiging van de voorgenomen samenwerking met Jan Linders helpt mee aan het behalen van dit succes.

 

Inzet
"2022 was een jaar dat uitdagingen kende maar waar ik met trots op terugkijk. Enerzijds kregen we weer meer vrijheden met het loslaten van de coronamaatregelen, anderzijds werden we geconfronteerd met forse inflatie. Dat voelden onze klanten dagelijks in hun portemonnee en dat merkten wij als bedrijf”, zegt Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn. “Juist in deze tijd hebben we laten zien dat we er altijd voor onze klanten zijn. Met betaalbare producten en met inspiratie om samen te genieten van gezond, gevarieerd én lekker eten en drinken. Het is bijzonder om te zien hoe alle collega's en onze partners zich hiervoor ingezet hebben en daarvoor wil ik iedereen bedanken."

Start
Voor Albert Heijn staan de eerste weken van 2023 in teken van een gezonde en voordelige start. "Ik kijk uit naar 2023 waarin we samen met alle collega’s en partners een betekenisvolle bijdrage willen leveren aan een gezonde, sociale en duurzame samenleving en nieuwe stappen gaan zetten”, aldus Van Egmond.

Bron: Levensmiddelenkrant