VEENENDAAL – Mühhh, Müllermilk heeft een Innova Klassiek gewonnen! Een geheel nieuw merk, dat in de prijzen is gevallen. Daar zijn ze bij Müller Nederland ontzettend trots op, zo vertellen Rachel van Kreij, sr. brand manager van Müller, en Roy Wolf, sales manager bij Müller Nederland. “Wij hebben beloofd dat wij melk weer leuk zouden gaan maken. Menig inkoper stond hier vreemd van op te kijken en had enige twijfel. Gelukkig hebben wij deze twijfel snel kunnen wegnemen”, reageert Wolf.
Winnaar: Müllermilk Fabrikant: Müller Nederland
Gefeliciteerd met het winnen van de Innova Klassiek 2020-2024. Waarom hebben jullie je genomineerd voor deze award?
Wolf: “Wij zijn dagelijks bezig met onze prachtige merken en enorm trots op de ontwikkeling van Müllermilk over de afgelopen jaren. Müllermilk heeft in korte tijd bewezen van toegevoegde waarde te zijn op het schap en een meerwaarde te bieden voor de consument. Dat was voor ons reden genoeg om deze lekkere producten te nomineren voor deze mooie award.”
Hoe is het om nu in de prijzen te vallen?
Wolf : “Een prijs winnen, zeker met een geheel nieuw merk, is altijd leuk. Het gaat er daarbij natuurlijk ook om dat we een introductie brengen die de categorie laat groeien en inspeelt op consumentenbehoeftes en daar zijn we volgens ons goed in geslaagd.”
Van Kreij: “Daarnaast is het ook een teamprestatie. Een award mogen winnen voor een jarenlang bewezen succes is daar echt een bekroning op!”
Wat hebben jullie er de afgelopen vier jaar aan gedaan om succesvol in het schap te blijven?
Van Kreij: “Naast natuurlijk de succesvolle introductie van zowel Müllermilk als Müllermilk Milkshake (winnaar Beste Introductie 2023), waarmee we inspelen op de verschillende behoeftes, bouwen we ook heel consistent door aan het merk door middel van onze sterke en herkenbare Müh-campagne. Zowel above als below the line. Dit resulteert in een hoge reclameherkenning en top-ofmindawareness. Wat er weer voor zorgt dat de consument vóór het schap of online snel de keuze voor Müllermilk maakt. Het opvallende en kleurrijke design draagt daar ook aan bij. Dat beide Müllermilkconcepten vervolgens in de smaak vallen, bewijst het bovengemiddelde hoge herhalingsaankoopcijfer van 62% (bron: GfK – Q2 ’24 data).”
Hoe hebben jullie retailers en supermarktondernemers hierbij betrokken?
Wolf: “Een introductie kan alleen slagen als je een gezamenlijk commitment hebt. Vanaf dag één hebben we gezamenlijk gewerkt aan een introductieplan voor de lange termijn. Denk hierbij aan schapactivatie, folders, televisie en radio-ondersteuning. Dit hebben we niet kortstondig gedaan, maar juist met een consistent en gedegen plan. Daarnaast heeft onze buitendienst ervoor gezorgd dat Müllermilk extra opvalt in het gekoelde zuivelschap.”
Tegen welke uitdagingen zijn jullie aangelopen bij de introductie van het winnende product?
Wolf: “Wij hebben beloofd dat wij melk weer leuk zouden gaan maken. Menig inkoper stond hier vreemd van op te kijken en had enige twijfel. Gelukkig hebben wij deze twijfel snel kunnen wegnemen.”
Wat zijn volgens jullie de belangrijkste pijlers van een goedlopend product voor meerdere jaren?
Van Kreij: “Het allerbelangrijkste is dat het product aansluit bij de behoefte van de consument. Met Müllermilk spelen we daar volledig op in door het goede van zuivel te brengen, met een onweerstaanbare smaak. Uiteraard zitten we niet stil en blijven we continu ons huidige assortiment optimaliseren en op het juiste moment met nieuwe concepten komen.”
Waar zien jullie nog verbeteringen voor het winnende product?
Van Kreij: “Met Müllermilk maak je je dag lekkerder en energieker. We bieden echt een genietmoment. Daar willen we nog veel meer consumenten kennis mee laten maken. Daar liggen dus nog mooie kansen, waar volgend jaar ook weer mooie stappen op gemaakt zullen worden.”
Tot slot: welke retailer of ondernemer heeft significant bijgedragen aan het succes en hoe hebben ze dat gedaan?
Wolf: “Successen maak je samen. Het is mooi om te zien dat iedereen inmiddels het concept breed omarmd heeft en ook geloof heeft in het merk voor de toekomst. Samen met onze partners blijven we gas geven om hier een nog groter succes van te maken!”
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.