NIEUWVEEN – Lidl introduceert deze week een nieuwe eigen pilsmerk. Met Argus volgt de discounter soortgelijke introducties bij C1000 en Jumbo.
Lidl promoot het nieuwe biermerk prominent in haar weekfolder en website. Een krat met 24 pijpjes Argus kost 5,89 euro. Tijdelijk krijgen klanten bij aankoop van een krat twee Argus-glazen cadeau. Kortgeleden lanceerde ook C1000 met De Klok een eigen biermerk, Jumbo volgde daarna met Dors.
Marktaandeel
Het marktaandeel van huismerken en private labels in het bierschap neemt de laatste jaren snel toe, blijkt uit de cijfers die marktonderzoeker Nielsen jaarlijks voor de Private Label Manufacturers Association (PLMA) vergaart. In 2004 vormde bier onder private label nog maar 5,8 procent van het totale volume gerstenat in de Nederlandse supermarkten. In 2010 besloeg bier onder private label al 14,7 procent van het volume; een toename van maar liefst 150 procent in zes jaar. Ook het omzetaandeel van bier onder private label nam toe: van 3,9 procent in 2004 naar 5,9 procent in 2010 (+53 procent).
Bron: Levensmiddelenkrant