HUIZEN – De nieuwe kerstcampagne van supermarktdiscounter Lidl staat voor het vierde jaar op rij in het teken van kinderen in armoede en “de magie van het delen”. De komende weken zal de discounter via al haar marketingmiddelen en in de winkels aandacht vragen voor kinderarmoede.
Lidl roept al haar klanten op om te doneren. Dat kan door statiegeld te doneren of door het kopen van een speciale voucher in de winkel. Vanaf 4 december is er een speciale wasbeerknuffel te koop waarvan het hele aankoopbedrag wordt gedoneerd. De beer is in de kerstcommercial te zien.
Armoede
Lidl meldt dat 1 op de 9 kinderen in Nederland in armoede opgroeit. Een deel daarvan gaat zelfs zonder ontbijt naar school, weet de supermarkt. Het doel van de kerstcampagne is zoveel mogelijk kinderen die in armoede leven via hun school een feestmaal te geven. Hiervoor wordt samengewerkt met het Jeugdeducatiefonds.
Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds: “Het is geweldig dat we alweer vier jaar samenwerken met Lidl en zo nog meer kinderen in armoede kunnen steunen. Dankzij dit mooie initiatief van Lidl en de gulle bijdrage van haar klanten kunnen we steeds meer kinderen maximale ontwikkelingskansen bieden.”
Bron: Levensmiddelenkrant