DEN BOSCH – Al tien jaar lang bezorgt supermarktketen Jumbo aan huis. Vanuit het e-fulfilment center in Den Bosch worden sinds 12 november 2014 boodschappen van het digitale boodschappenlijstje van Jumbo-klanten verzameld.
Jumbo stelt bij online bestellen en bezorgen, net als in de winkels, de zeven zekerheden van de supermarktketen centraal. Klanten kunnen rekenen op gemak, service en zorgeloos bestellen, zo vindt Jumbo. Al tien jaar lang staan bananen bovenaan in de top 10 van meest bestelde producten. Deze en andere artikelen, worden sindsdien door heel Nederland bij de klanten thuisbezorgd.
Techniek
Klanten kunnen inmiddels, door de sterk verbeterde techniek, de boodschappen online via de website en in de slimme Jumbo-app bestellen. Ook bij het bezorgen heeft de techniek niet stilgestaan en zet Jumbo elektrische bezorgbusjes in. Klanten kunnen in de app kiezen voor een duurzamere bezorgoptie, waardoor er minder kilometers gereden hoeven worden.
Miljoenen bestellingen
“In tien jaar tijd verandert er veel! Van de eerste bestelling in Den Bosch tot miljoenen bestellingen per jaar van Texel tot Maastricht. Of dat nu consumenten of zakelijke klanten zijn. Ze zijn allemaal van harte welkom”, zegt Jumbo op LinkedIn. De behoefte aan eenvoudig ophalen of laten bezorgen is in de afgelopen jaren alleen maar toegenomen. Na het eerste e-fulfilment center in Den Bosch zijn er twee bijgekomen, in Raalte en Bleiswijk. De bestellingen worden vanuit een van de negentien hubs uitgeleverd.
Bron: Levensmiddelenkrant