L'Oréal boert goed in eerste kwartaal

AMSTELVEEN – Met een kwartaalomzet van ruim 7 miljard euro heeft L'Oréal in de eerste drie maanden van dit jaar uitstekend geboerd.

John Bontje |

De Franse cosmeticagigant profiteerde met name van een sterke vraag naar luxe producten in met name Azië. Ook in veel Europese landen ging het goed met de verkopen. Daarmee compenseerde LÓréal de zwakkere prestaties in thuismarkt Frankrijk. Dat winst bedroeg 7,5 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Met luxe merken als Yves Saint Laurent en Giorgio Armani werd bijna 18 procent groei genoteerd.

Topman Jean-Paul Agon sprak van een ,,atypisch'' begin van het jaar, omdat luxe producten extra in trek waren en de verkoop van cosmetica bestemd voor de massa juist wat minder sterk aantrok. Wel heeft hij de indruk dat de markt over het geheel genomen weer wat stabieler aan het worden is.

The Body Shop
Bij winkelketen The Body Shop, waarvoor het bedrijf de opties aan het onderzoeken is, liep de omzet met ruim 1 procent terug. Kenners gaan er al enige tijd vanuit dat L'Oréal het van huis uit Britse onderdeel mogelijk wil verkopen. Hierover heeft et bedrijf nog geen definitieve beslissing genomen.

Bron: ANP

loreal-a900x525.jpg