HAARLEM - Investeerder Hollands Merkgoed brengt siroopmerk Ranja terug in de winkel. De herlancering van het oorspronkelijk Groningse merk is na Tjolk, Oranjeboom en Exota de nieuwste comeback van nostalgisch food.
Ranja zal deze week bij zo’n zeshonderd supermarkten te kopen zijn waaronder alle filiaalwinkels van Jumbo, schrijft de Volkskrant. De nieuw opgerichte investeerder nederlands Merkgoed in Haarlem gaat binnenkort ook twee oude merken herintroduceren, waaronder één voedingsproduct.
Zoetstoffen
Ranja werd in 1920 in de markt gebracht door de Groningse drankfabrikant C. Polak & Zn. en raakte bekend door het reclamefiguurtje Ranja Rienes.
De nieuwe Ranja lijkt in uiterlijk wel op het oude merk, maar qua samenstelling niet, zegt Schouten tegen de krant. Zoetstoffen en kleurstoffen eruit en enkel vijf ingrediënten moeten de basis zijn. Tjolk maakte onlangs op dezelfde verantwoorde wijze haar comeback.
Foto: Wikimedia
Bron: Volkskrant