PSF Hoogvliet SUP cheque.jpeg v.l.n.r. Anneke van Kempen (duurzaamheidsmanager Hoogvliet), John de Roos (supermarktmanager), Simone Willemse (sr. fundraiser Plastic Soup Foundation) en Irene Drost (sr. partnerships & community manager Plastic Soup Foundation)

Formules

Hoogvliet doneert aan Plastic Soup Foundation cheque van SUP-bijdrage

BLEISWIJK – Woensdag 31 januari 2024 verraste Hoogvliet supermarkt Plastic Soup Foundation met een symbolische cheque van € 85.543,-. Dit bedrag kwam tot stand met een deel van de wettelijk verplichte SUP-bijdrage op plastic verpakkingen voor eenmalig gebruik.

Redactie |

Anneke van Kempen (duurzaamheidsmanager) en John de Roos (supermarktmanager Hoogvliet Leiden) reikten de cheque uit. Namens Plastic Soup Foundation namen Simone Willemse (sr. fundraiser) en Irene Drost (sr. partnerships & community manager) de cheque in ontvangst.

Hard nodig
Plastic Soup Foundation is verheugd over de donatie van Hoogvliet. Directeur Maria Westerbos: “Hiermee helpen jullie ons om de overvloed aan wegwerpplastics terug te dringen. En dat is hard nodig. In 2022 kwam er 500 miljard kilo plastic bij. Veertig procent daarvan was voor eenmalig gebruik. We gooiden het meteen weer weg. Daardoor ademen, eten en drinken we tegenwoordig plastic en is het zelfs gevonden in ons bloed.”

Donatie
Hoogvliet koos ervoor om van de verplichte SUP-bijdrage van 1 juli tot en met 31 december 2023 een cent per verkochte verpakking te doneren aan Plastic Soup Foundation. De overige SUP-bijdrage gebruikt Hoogvliet voor het verder ontwikkelen van duurzame initiatieven op het gebied van verpakkingen.

Plastic Soup Foundation
De tsunami van plasticsoep moet zo snel mogelijk stoppen. Dát is kort gezegd de missie van Plastic Soup Foundation. Zij houdt zich met één ding bezig: het stoppen van de plasticvervuiling bij de bron, bijvoorbeeld door campagnes op het terrein van microplastics en de strijd tegen de (illegale) export van plasticafval. Educatie vormt vanzelfsprekend een belangrijke pijler van het werk van Plastic Soup Foundation, want kinderen zijn de toekomst.

Bron: Levensmiddelenkrant