BREDA – Hero brengt naar eigen zeggen als eerste A-merk jam op de markt zonder toegevoegde suikers en met 50% fruit. Onder de naam Hero Jam Zero komen er twee varianten, kersen en aardbeien, in de schappen van de supermarkt.
“Het is een van onze doelen om ons portfolio voortdurend gezonder te maken. Daar zijn we mee begonnen door de suiker in onze Original jam te reduceren. Daarna introduceerden we - óók als eerste A-merk, trouwens - een jam met verlaagd suikergehalte, en nu zetten we weer een stap in de goede richting met de introductie van Jam Zero", vertelt Elleke Koren, brand lead bij Hero.
Zoetstof
“Het product bevat 50% fruit en wordt gezoet met zoetstoffen”, vertelt Koren. “Daar zijn we eerlijk in. We hebben de receptuur helemaal gefinetuned, met als resultaat dat je nu bijna geen typisch ‘zoetstofsmaakje’ meer hebt na het eten van Jam Zero. Zeker in combinatie met brood of bijvoorbeeld yoghurt proef en ruik je vooral de vruchten.”
Hero heeft een sterk zero-portfolio met onder andere B’tween en Cassis in zero-variant. “Nu voegen we daar jam aan toe. En ook dat wordt wat ons betreft een succes", legt Sietske Heemskerk, junior brand manager, uit. “Een portie Hero jam zero bevat maar 8 calorieën, dit is het laagste van alle soorten broodbeleg: van zuivelbeleg tot smeerpasta’s.”
Bron: Levensmiddelenkrant