persbeeld Goodoo (5).jpg

Goodoo te koop bij meerdere supermarktketens

AMSTERDAM – Het Nederlandse plantaardige ijsmerk Goodoo, voorheen IJsbaart, ligt nu bij meerdere ketens in het vriesvak. Na de landelijke lancering bij Albert Heijn, is het ijs nu ook bij Plus, DekaMarkt en Boon’s Markt te koop.

Redactie |

Met deze uitbreiding komt het aantal verkooppunten boven de vijftienhonderd uit. Het is voor het bedrijf niet alleen een commerciële mijlpaal, maar ook een stap in de richting van de ambitie van het merk en dat is plantaardig toegankelijk maken voor iedereen. “Meer verkooppunten betekent meer impact", zegt Roderick Verplanken. “We laten zien dat goed doen en lekker eten prima samengaan.”

Goodoo is begonnen door chef Tijn Baart die als kok op zoek ging naar betere ijsjes voor op het strand. De plantaardige ijsjes worden gemaakt op basis van cashewnoten die afkomstig zijn uit de reststromen van Johnny Cashew. De fruitijsjes worden gemaakt met geredde bananen van The Banana Factory. Er zit geen toegevoegde suiker in. De eigenaren Tijn en Levi Baart, Stefan Wijdenes en Roderick Verplanken hebben het bedrijf laten uitgroeien tot een belangrijke speler in de retailmarkt.

Bron: Levensmiddelenkrant